Philippe Rouillon

  • Copyright Kurt Van der Elst

    Philippe Rouillon in Les Contes d'Hoffmann (Seizoen 2003-2004)

  • Copyright Kurt Van der Elst

    Philippe Rouillon in Les Contes d'Hoffmann (Seizoen 2003-2004)

  • Copyright Annemie Augustijns
  • Copyright Annemie Augustijns
  • Copyright Annemie Augustijns
  • Copyright Annemie Augustijns

Biography

Education
Conservatoire National Supérieure de Musique in Parijs Ecole d’Art Lyrique de l’Opéra de Paris

Prizes
Eerste prijs ‘Opera’ en prijs ‘van het publiek’, Concours International de Verviers, 1979. Eerste prijs ‘Zang’ tijdens de zangwedstrijd van Rio de Janeiro, 1983.

Highlights
Golaud/Pelléas et Mélisande (Wenen); Le Grand Prêtre de Dagon/Samson et Dalila (Wenen); Escamillo/Carmen (Wenen); Hérode/Hérodiade (Vienna); de vier baritonpartijen in Les Contes d’Hoffmann (Wenen); Chorèbe/Les Troyens (Parijs); Ruprecht/L’Ange de Feu (Parijs); Oreste/Elektra (Parijs); Renato/Un Ballo in Maschera (Parijs);  Le Grand Prêtre de Dagon & Le Grand Prêtre/Alceste (Parijs); Thoas/Iphigénie en Tauride (Parijs); le Roi de Trèfle/Amour des 3 oranges (Parijs); Ruprecht/le Grand Prêtre de Dagon (Amsterdam), Gellner/La Wally  (Amsterdam), Escamillo & Scarpia/Tosca  (Amsterdam); Jochanaan/Salome (Lissabon; Strasbourg); Guillaume Tell/Guillaume Tell (Liège); Macbeth/Macbeth (Liège); Créon/Oedipus rex (Liège); Hérode/Hérodiade (Liège); Comte de Saint-Bris/Huguenots (Liège); Gunther/Götterdämmerung (Liège);

Méphistophélès/Damnation de Faust (London); Saint-François d’Assise/Saint-François d’Assise (Madrid, Warsaw, Utrecht); Samson et Dalila (Zürich); Les Contes d’Hoffmann Rigoletto/Rigoletto (Zürich), Samson et Dalila (Tel-Aviv), Rigoletto (Tel-Aviv), Mephistophélès (Tel-Aviv) and Père Laurence/Roméo et Juliette (Berlioz, Tel-Aviv); Les Contes d’Hoffmann (La Scala Milan, Napoli, Sassari); Manon (La Scala Milan, Napoli, Sassari), Scarpia (Catania); Iago (Oslo).

Recent and future productions
Méphistophélès/La Damnation de Faust in Tel Aviv; Germont/La Traviata (Hamburgse Staatsopera); Nabucco/Nabucco (Hamburgse Staatsopera); Un Capitaine/ Lélio (Hector Berlioz; Berlijn); Gérard/Andrea Chénier (Gewandhaus Leipzig); de vier baritonrollen/Les Contes d’Hoffmann (Weense Staatsopera);  Le Roi de Trèfle/L’amour des trois Oranges (Opéra National de Paris); Conte des Grieux/Manon (Scala van Milaan); Jago/Otello (Opera van Oslo); Méphistophélès (Warchau); Conte des Grieux (Liceu van Barcelona); Créon/Médée (Cherubini; Munt/La Monnaie); L’Enfance du Christ (Hector Berlioz; Luxemburg)

Recordings: Saint-François d’Assise/Saint-François d’Assise (olv Kent Nagano); Chant de Paix (Marc Landowski).

Recently engaged in

  • The life and work of Ernst Theodor Amadeus Hoffmann could only yield akaleidoscopic and fantastic opera. In Offenbach’s opera, variousstories by the German Romantic...
  • ‘Concert opera’ and ‘dramatic saga’. Such are the descriptions Hector Berlioz himself offered for La Damnation de Faust . As with...