Tim Claydon

Biografie

Choreograaf Tim Claydon genoot een opleiding in klassieke dans. Hij danste voor verschillende gezelschappen zoals het London City Ballet, Glyndebourne en de English National Opera. Hij trad op luchtacrobaat/trapezekunstenaar en choreograaf voor onder meer The Generating Company, No Fit State Circus en Scabeaus. Tim Claydon speelde een eersterangs rol in OVO, de belangrijkste Millennium Dome show. Claydon tekende choreografieën voor La Rondine (Opera North), L’Elixir d’Amor (Welsh National Opera/Leeds, Opera van Oviedo),Falstaff en I Capuletti e I Montecchi (Welsh National Opera/Leeds, Opera van Melbourne en van Sydney), La bohème, Rusalka en de Duitse barokopera Croesusvan Reinhard Keiser in Leeds in Minnesota. In Opera North werkte hij als assistent regisseur  mee aan De verkochte Bruid, Orfeo ed Euridice, Blauwbaards burcht, Die lustige Witwe, Das Rheingold en de herinstudering van Peter Grimes. Hij tekende voor de choreografie van Il turco in Italia en Veronique (Buxton Opera House), Les Contes d’Hoffmann (Malmo Opera) en Die Zauberflöte voor de Garsington Opera en de Opera in Oviedo. Hij viel verschillende malen in de prijzen met zijn regies van pantomime voorstellingen in het Theatre Chipping Norton. Daarnaast is Tim Claydon wereldwijd actief als regisseur van commercials en als choreograaf van luchtacrobatie.   

Laatste update op 08 juni 2012

Werkte in het verleden mee aan

  • De titelheldin van Bizet is een echte femme fatale. Carmen is een pure mannenverslindster: ze flirt met Don José, verleidt hem en breekt zijn...