Mediacampagne op radio, tv & in bioscoop

Geplaatst op 12 nov 2012

Mediacampagne op radio, tv & in bioscoop

Vanaf maandag 12 november kan je maar liefst drie verschillende tv-spots van de Vlaamse Opera tegenkomen op één en Canvas. Alle drie doen ze de baseline "opera, even straf als het leven zelf" alle eer aan.

 

Opera: straf als het leven zelf

Het creatieve brein achter de inhoud van de spotjes is schrijfster Chris Van Camp:

"Nog teveel 'operamaagden' vrezen gegijzeld te worden door een diva met een drietand die gelukkig ver van hun bed staat. Spijtig, want opera is nu net al eeuwen uit het leven gegrepen. De emoties die hoog oplaaien zijn die van alledag.

Als proef vertaalde ik de kernthema's van Nabucco, Zauberflöte en Candide naar actuele situaties. Een man wiens stoppen doorslaan aan de kassa onder druk van de andere wachtenden, een jongetje dat kastelen bouwt terwijl er boven zijn hoofd een echtelijke ruzie afspeelt, een jongeman in een volkstuintje die zijn oudere partner eeuwige schoonheid toedicht. De agressor, het gezinsdrama, de cougars & co. Ze halen ook vandaag nog de krant. De 30' spotjes zijn een soort herkenbare micro-versies van de opera's, emo-poppers waardoor je instant 'mee bent'."

De spotjes werden uitgewerkt door Beeldrepubliek. Wie niet kan wachten op tot de spotjes op televisie passeren, kan ze ook online bekijken op ons Vimeokanaal.

Ook radio- en bioscoopcampagne

Naast de tv-campagne loopt er sinds vorige week ook een radiocampagne op Radio 1, 2 en Klara.


Die Zauberflöte: dancing in de Kempen of Mozartopera? Beluister de radiospot met Fien Sabbe en Tiny Bertels

De drie tv-spots zullen bovendien ook te zien zijn in bioscoopzalen in Antwerpen, Gent, Brugge, Mechelen, Turnhout, Brugge en Sint-Niklaas.

Wat vind jij van onze spotjes? We horen het graag via Facebook of Twitter!